onsdag 22 maj 2013

9 veckor med Dukan dieten

Efter 9 veckors diet med Dukan metoden så väger jag nu 59,5 kg. Jag har gått ner 6,9 kg i vikt.Idealvikten var räknad till 59,3 kg men jag nöjer mej med att "nästan" lyckats nå det resultatet ;-) I en veckas tid har jag ätit ett äppel om dagen som man egentligen inte får förrän man övergår till "sammanslagningsfasen" då man ska börja äta mera kolhydrater igen.Jag har ändå gått ner ett halv kg, trots äpplet ;-)
 Nu har både jag och maken bestämt att vi nått vårt mål och övergår i sammanslagningsfasen. Nu får vi äta en frukt om dagen , 2 skivor fullkornsbröd/dag och potatis och ris ett par ggr per vecka.En dag får vi äta vad vi vill och en dag skall vara proteindag som förut.
Det känns inte som att nån av oss vill äta bröd, ris och potatis men att få äta frukt och grönsaker varje dag (utom en) är helt underbart :-) Idag åt jag också några jordgubbar med min turkiska yoghurt till frukost.
Så gott :-) Blir intressant att se vad som händer med vikten nu.

1 kommentar:

  1. Ni är båda duktiga som vågat pröva på o ändra kost o vanor! tummen opp!!

    SvaraRadera